השאלות המובילות בגוגל על בלמים  5

השאלות המובילות בגוגל על בלמים 5

5 השאלות המובילות בגוגל על בלמים
13 ביולי 2021
הקיץ הוא עונת הנהיגה. זהו הזמן לנסיעות משפחתיות, לנסיעה בכבישים צדדיים עם חלונות פתוחים, או אפילו לקחת את הרכב עם הגג הנפתח לסיבוב כדי להרשים את הדייט. לצערנו, השילוב של נהיגה מרובה עם ימי הקיץ החמים עלול לגבות מחיר כבד מהבלמים שלכם. הדבר נכון במיוחד אם הזנחתם את מערכת הבלמים של הרכב שלכם.
אנשים רבים לוקחים את הבלמים שלהם כמובנים מאליהם. זוהי מערכת שלעיתים קרובות איננו מעניקים לה את תשומת הלב הראויה ואיננו מתחזקים אותה עד שמופיעה בעיה. השילוב של הטמפרטורות הגבוהות, נהיגת "גז-ברקס", גרירת נגררים, סירות או כלי שיט אישיים, כמו גם תנאים קשים אחרים האופייניים לקיץ, מגביר את העומס על הרפידות, הדיסקים ואף נוזל הבלם.
בהתחשב בגורמים אלה, אספנו תשובות לשאלות נפוצות שעולות לגבי אחת ממערכות הרכב הקריטיות ביותר – מערכת הבלמים.
  1. מדוע הבלמים שלי חורקים?
המקור הנפוץ ביותר לצליל חריקה בעת הבלימה הוא רפידות בלמים שחוקות. הרעש נוצר למעשה על ידי לשונית אזהרה ממתכת אשר נצמדת למכלול הבלם עם רפידות הבלם. כאשר הרפידות נשחקות עד לכדי יצירת חיכוך עם לשונית האזהרה, הלשונית מתחילה להתחכך בדיסק ומשמיעה לבעל הרכב את צליל האזהרה כדי ליידע אותו שעליו לטפל בבלמי הרכב.
חלודה וחומרים זרים אחרים על דיסקי הבלמים, או עיוות/זיגוג של הדיסקים כתוצאה מהתחממות יתר, יכולים אף הם לגרום לחריקת בלמים. כאמור, החריקה היא תמרור אזהרה המעיד על צורך בבדיקת הבלמים במוסך רכב מקצועי.
  1. באיזו תדירות יש להחליף את רפידות הבלמים?
בממוצע, יש להחליף את רפידות הבלמים כל 60,000 עד 75,000 ק"מ. מספר זה יכול להשתנות בהתאם למצב דיסקי הבלמים, איכות הרפידות, תנאי הנהיגה וסגנון הנהיגה. לעתים קרובות, כאשר יש צורך להחליף את רפידות הבלמים, הרכב יספק לנו סימני אזהרה כגון רעש חריקה או חריטה. אם יש לכם חששות כלשהם, יש לדאוג לבדיקת רפידות הבלמים על ידי איש מקצוע בתחום הרכב.
  1. מדוע דוושת הבלם שלי "נמעכת"?
הסיבה הנפוצה ביותר לדוושת בלם רכה או ספוגית היא אוויר בצנרת הבלמים. עם הזמן, לחות או אוויר יכולים להיכנס לצנרת הבלמים ולמנוע זרימה תקינה של נוזל הבלמים. דליפה בצנרת הבלמים, בקליפר שבדיסק או בצילינדר הראשי יכולה גם כן לגרום לדוושת בלם "נמעכת". בכל מקרה, יש לתקן את הבלמים, לרוקן את נוזל הבלמים הישן ולהחליפו בעזרת מערכת הטיפול בבלמים של BG במוסך BG הקרוב אליכם.
  1. האם הבלמים יכולים לפעול ללא נוזל בלמים?
בשום פנים ואופן לא! לעולם אין לנהוג ברכב ללא נוזל בלמים. יש לדאוג לגרירת הרכב למוסך מקצועי לצורך תיקונים. נוזל הבלמים קריטי לתפקוד מערכת הבלמים, מכיוון שהוא מאפשר הפעלת כוח הולם על רפידות הבלמים והדיסקים על מנת לעצור את הרכב.
  1. מה גורם לכשל בבלמים?
התחממות יתר של רפידות הבלמים היא גורם שכיח לכשל בבלמים. התחממות יתר הופכת את רפידות הבלמים לקשות ושבריריות ומפחיתה במידה דרסטית את אחיזתן בדיסקים הדרושה כדי להביא לעצירת הרכב.
דיסקי בלמים פגומים יכולים לקצר את חיי רפידות הבלמים ולפגוע בכוח העצירה של מערכת הבלמים של הרכב. ניתן לתקן או לחדש את הדיסקים במוסך בעת התקנת רפידות בלמים חדשות.
אובדן נוזל הבלמים ולחץ הבלימה ההידראולי שמספק הנוזל יגרמו גם כן לכשל בבלמים. בדיקת נוזל הבלמים של הרכב באופן קבוע יכולה למנוע צורך בתיקונים יקרים, או גרוע מכך, תאונה כתוצאה מכשל בבלמים.
אכן, החום בקיץ, התנאים המאובקים ושעות הנהיגה הארוכות יכולים להקשות על בלמי הרכב, אולם עם מעט מידע בסיסי על בלמים, כמו גם תכנון מתוזמן היטב של תחזוקת מערכת הבלמים, כולל טיפול בעזרת מערכת הטיפול בבלמים של BG, הכיף של הקיץ יכול להימשך ללא הפרעה!
מצאו עוד היום מוסך של BG ושאלו על המוצרים והשירותים המקצועיים של BG.